Kunderejser og kundeoplevelse

Lær at se verden gennem dine kunders øjne, og forstå deres udfordringer. Når du forstår kundens situation kan du skabe løsninger, der giver værdi til både kunden og din virksomhed.

Hvad er kunderejser og hvorfor er de vigtige?

Det er dine kunder, der holder din virksomhed kørende. Kunder har let ved at vælge, hvilke virksomheder og brands, de vil handle med. Den digitale udvikling har kun gjort det lettere. Din virksomhed er derfor nødt til at forstå kundens situation for at  give den bedste oplevelse - og for at at blive valgt af kunden.

Arbejdet med kunderejser giver dig svar på:

  • Motivation. Hvorfor vil kunden købe dit produkt?
  • Kanaler. Hvilke kanaler benytter din kunde?
  • Handlinger. Hvilke handlinger foretager kunden på kunderejsen?
  • Udfordringer. Hvilke problemer og udfordringer har kunden?
  • Følelse. Hvilken følelse har kunden i hvert step i kunderejsen? 

Customer Journey Mapping skaber overblik og nye idéer

Customer Journey Map er en visuel visning af alle kontakter en kunde har på tværs af tid og kanaler. Processen med at visualisere kunderejsen giver ofte ideer til nye produkter og services. Resultatet er et overblik over hele kundens beslutningsrække og du kan dele det med din organisation, så alle har det samme udgangspunkt til at skabe endnu bedre kundeoplevelser.

Hvad er Customer Experience?

En god kundeoplevelse skaber en positiv fornemmelse om produktet og virksomheden bag. Og en god kundeoplevelse giver mere loyale kunder. Virksomheder, der har et værdifællesskab med kunderne oplever at produktet ikke længere er det vigtigste i samtalen. Kundeoplevelsen (Customer Experience) beskriver, hvordan kunden oplever virksomheden eller brandet på tværs af alle berøringsflader.

Vil du høre mere om kunderejser og hvordan du forbedrer kundeoplevelsen?

Skriv til os her eller kontakt

Anders Birkmose for at høre mere