Styrk din forretning med skræddersyet Ecommerce

Den rigtige Ecommerceløsning er tilpasset hele din virkelighed. Det er en løsning, du kan vokse i, og som øger din omstillingshastighed. Din webshop indgår i din virksomheds systemlandskab, og det deler data på tværs af systemer. Løsninger som forbinder dig med dine kunder, og som styrker både kundens oplevelse og dine interne processer.

Klean udvikler Ecommerce du kan vokse med

Baseret på Open Source platformene Magento, Ucommerce og Woocommerce. De er alle kendetegnet ved at have en del basisfunktioner, og ved at kunne tilpasses din forretnings behov. Hvilken der passer bedst til din forretning afhænger af en række faktorer.

Integration mellem Ecommerce og andre systemer

Den moderne Ecommerceplatform henter og deler data med andre systemer. Findes der ikke en standardintegration på markedet, udvikler Klean en integration, som passer til din forretning.  De typiske integrationer er mellem ERP og Ecommerceplatform, mellem CRM og Ecommerce platform, mellem PIM og Ecommerce platform og mellem CMS og Ecommerceplatform. Klean integrerer også til eksterne data, f.eks. Amadeus rejse-data, NemID, Kreditgodkendelse, åbne offentlige data og meget andet.

Digitale løsninger, som kombinerer Ecommerce og CMS platforme.

Ecommerceplatforme er rigtigt gode til varer, kategorier, kunder, ordrer, rabatter, fragt mm. Men de er typisk ret begrænsede, hvis man har meget indhold i form af tekst, billeder og video mm. Derfor er kombinationerne Magento/Wordpress, Ucommerce/Umbraco og Woocommerce/Wordpress stærke løsninger, hver især.

Ecommerce, som er tilpasset hele din virkelighed.

Hos Klean er vi gode til at forstå din forretning på kort tid, så vi kan rådgive dig og hjælpe dig til at træffe de bedste beslutninger. Ecommerce handler ikke kun om teknik. Det handler lige så meget om din forretnings processer og flows, og om hvilke ressourcer du har internt til at drive og udvikle din forretning. 

Der er mange grundlæggende ligheder mellem Ecommerceløsninger. Vælger du et standardprodukt, må du tilpasse din forretning til teknikken. Vælger du i stedet en skræddersyet løsning, understøtter den din forretning. Det skræddersyede udgør måske kun en lille del af den samlede løsning, men det gør den store forskel.

Den agile Ecommerce løsning øger din omstillingshastighed

Dine kunders krav ændrer sig, dine konkurrenters tilbud ændrer sig, og din forretning udvikler sig. Omstillingshastighed er en væsentlig konkurrenceparameter. Den agile Ecommerce platform består af en række komponenter, som hver især er gode til én ting. Det øger din omstillingshastighed, fordi det er hurtigt at udvikle en ny komponent med én funktion, og det er hurtigt at udskifte komponenter med nye, forbedrede komponenter.

For blot 10 år siden var integrationer mellem digitale platforme komplicerede, og derfor dyre. Det var en af årsagerne til, at mange organisationer valgte licens-tunge Ecommerce løsninger, som kunne håndtere ‘alt’. Men omkostningen ved at kunne ‘alt’ er desværre ofte, at ‘intet’ klares rigtig godt. 

I mellemtiden er der opstået nye standarder for integrationer, og de fleste platforme er blevet mere integrations-venlige. Derfor udvikler vi idag platforme, som består af mange komponenter, som hver især er rigtigt gode til én eller få ting. Gevinsten er, at vi hurtigt kan integrere til nye teknologier efterhånden som forretningen skalerer - og at vi hurtigt kan skifte komponenter ud, når der kommer nye og bedre muligheder.

Denne agile platform passer rigtig godt ind i de fleste virksomheder. Det er blevet lettere (billigere) at omstille forretningen, og meget hurtigere at indføre nye services og produkter. Og risikoen for den samlede Ecommerce forretning er meget mindre, når den består af mindre del-komponenter.

De fleste af de Ecommerce løsninger vi udvikler består af 5-15 forskellige komponenter, som alle er integrerede til den bærende Ecommerce platform (f.eks. Magento). Det er ikke ualmindeligt, at vi udskifter 2-5 af disse komponenter hvert år, fordi der kommer forbedrede komponenter på markedet. 

Integration med omtanke

De fleste Ecommerce løsninger er afhængige af en række integrationer mellem systemer. Det forenklede billede er, at økonomisystemet får kunder og ordrer fra Ecommerce platformen, mens Ecommerce platformen får varer, priser, lagerstatus mm. fra økonomisystemet. Det er næsten altid en fordel at automatisere ordreprocessen, så kunder og ordrer automatisk skubbes ind i dit økonomisystem.

Hvis der er hyppige ændringer i dit sortiment og/eller dine priser, er det afgørende for din forretning, at varer, priser, lagerstatus etc skubbes ud i din Ecommerce løsning. Men hvis dit sortiment og priser f.eks. kun ændrer sig 2 gange om året, er der måske slet ikke brug for en integration fra økonomisystem til Ecommerce løsning. Måske er det tilstrækkeligt at kunne uploade dine varedata og priser fra et Excel-ark, hvis data alligevel næsten aldrig ændrer sig?

Idag er integrationer ikke nær så komplekse (og dyre), som de var for 10 år siden. Men integrationer skal vedligeholdes, og følge med ændringer i både ERP systemet og i Ecommerce platformen. Driftomkostningerne for integrationer kan dermed være relativt høje. 

Vi udvikler Ecommerce både løsninger med dynamisk sortiment og priser, som ændrer sig på daglig basis - og løsninger med få årlige ændringer i sortiment og priser. I begge tilfælde skal løsningen modsvare behovene, lige som det er vigtigt at have øje for de samlede levetidsomkostninger.

Kontakt os

Skal du igang med Ecommerce, eller er du vokset ud af din Ecommerce platform?

Lad os tage en uforpligtende snak om hvordan en skræddersyet løsning kan understøtte din forretning og dine vækstplaner.