En digital platform man kan vokse i

Siden 2014 har Gloster og Klean samarbejdet om at skabe en digital platform, som understøtter Glosters globale brand og salgsaktiviteter. Gennem en stærk proces og god kommunikation i teamet, som er fordelt på flere kontinenter, er der skabt en succes.

I 2014 besluttede Gloster at forny den globale digitale platform. Indtil da havde hvert enkelt marked sin egen hjemmeside. Det gav udfordringer på stabilitet, kvalitet, processer og omkostninger. Man havde mistet kontrollen og havde svære betingelser for vækst.

Et stærkt fundament

Klean udviklede den nye fælles digitale platform, som et stærkt fundament for de næste års videreudvikling. 

Ingen vidste dengang præcis, hvordan platformen ville udvikle sig. Men alle vidste, at der konstant ville komme ønsker om forbedrede kundeoplevelser, nye virksomhedsprocesser at understøtte - og nye teknologiske muligheder, som man sikkert ville kunne drage fordel af. 

Den nye platform skulle derfor være et stærkt fundament, som man kunne bygge videre på.

Konstant udvikling

Klean udvikler fortsat på platformen. Hver eneste måned udvikler vi ny funktionalitet, som understøtter Glosters position som globalt luksusbrand. Det er én lang bevægelse i 3 spor:

  1. I samarbejde planlægger vi ny funktionalitet, som skal i drift på længere sigt
  2. Vi udvikler ny funktionalitet, som skal i drift lige om lidt
  3. Vi forbedrer og optimerer funktionalitet, vi tidligere har sat i drift

Undervejs opgraderer vi platformens software, optimerer serverdrift og vedligeholder automatiseret test af løsningen - det man tidligere kaldte drift. 

Samlet set kalder vi processen for “Continous delivery” - kontinuerlig udvikling. Platformen er en organisme i konstant forandring med fokus på at optimere forretningen.

Klean udvikler fortsat på Glosters platform
Kleans opgave er at levere den rette digitale platform

Globalt samarbejde

Klean er én af en række samarbejdspartnere, som sikrer fremdriften i platformen. Vi samarbejder bl.a. med et dansk designbureau, en dansk leverandør af 3D billeder, amerikanske søgemaskinespecialister, et tysk Social Media bureau - og naturligvis Glosters personale i blandt andet USA og England. 

Kleans opgave er at levere den rette digitale platform. En forudsætning for at lykkes er både gode samarbejdsevner og tæt dialog, på tværs af tidszoner og kulturelle forskelle. Ugentlige Skype møder og årlige personlige møder sikrer, at vi kender og forstår hinanden.

 

www.gloster.com

”Gloster er en international organisation. Men selvom vi har kontorer i bl.a. England og USA, er det slet ikke et problem at samarbejde med et digitalt udviklingshus i Danmark” Matthew Robinson. Marketing Manager, Gloster

Om Gloster

Gloster er en af verdens største producenter af møbler i teaktræ. På Glosters fabrik i Indonesien produceres hele sortimentet i teak, metal og polster. Møblerne forhandles over det meste af kloden med USA som det primære marked.

Relaterede løsninger

AOF Vendsyssel - Historier om viljen til at hjælpe andre mennesker med at dygtiggøre sig

AOF Vendsyssel

Vi har så mange gode historier at fortælle, men vi fik dem ikke ud

Hjertet på rette sted, en visionær ledelse og en lang række gode historier om viljen til at hjælpe andre mennesker med at dygtiggøre sig.

Små skridt har skabt et digitalt kvantespring for AOF Vendsyssel

AOF Vendsyssel

Små skridt har skabt et digitalt kvantespring

Åbent samarbejde og klar rådgivning flytter AOF Vendsyssel fra traditionel kursusudbyder til en meningsfuld uddannelsesforretning. 

Bent Brandt

Godt grej uden teknisk gæld

Bent Brandt udviser kvalitet i alt, hvad de gør. Det er vigtigt, at websitet følger trop og møder virksomhedens online kunder i samme ånd.