Hvad er dine digitale udfordringer?
Inviter dig selv til en uforpligtende snak og en kop god kaffe.

70 20 27 97
Klean har udviklet digital platform til BMW Financial Services

Ekstraudstyret må vente lidt

BMW Financial Services nye digitale leasing- og finansieringsplatform er et skoleeksempel i at skære ind til benet. Gevinsten ligger i at reservere så meget udviklingsbudget som muligt til at maksimere forretningsværdien i den efterfølgende udvikling, baseret på kundernes behov.

I virkeligheden var der beskrevet en komplet ny digital platform til BMW Financial Services, og implementeringsplanen lå klar. Men så ændrede alle forudsætningerne sig, med ny lovgivning på bil leasing i 2017. Og for en kort stund var hele bil leasing branchen ude af balance, indtil man igen fandt fodfæste med nye leasing modeller. 

 

BMW Financial Services ældre digitale løsning var ikke tilstrækkelig fleksibel til at kunne honorere nye krav fra lovgivningen og organisationen. Den kunne holdes i luften i en kortere periode, men det var vigtigt at få en ny løsning i drift hurtigt, for at kunne arbejde effektivt.

Det er selvfølgelig ærgerligt, når ens planer ødelægges af udefrakommende faktorer. Men for BMW Financial Services blev ærgelserne vendt til noget positivt. Med kravet om en hurtig lancering af en ny platform, var det nødvendigt at skære ind til benet, og kun levere det allermest nødvendige - Minimal Viable Solution (MVS).

Minimal Viable Solution (MVS) er den mindst mulige løsning, som giver størst mulig værdi. MVS er et af de bedste principper at udvikle efter, fordi der er skarpt fokus på kundernes behov og ikke plads til eventuelle politiske ønsker eller nice-to-have funktionalitet. Læs evt. vores blogpost om MVS her.

Den mest positive side effekt af MVS er måske, at man får lejlighed til at se kundernes reaktioner på løsningen hurtigt, fordi man lancerer hurtigt. Det betyder, at man kan optimere og udvikle de funktioner kunderne faktisk efterspørger, i stedet for at udvikle det man tror kunderne har brug for. Og ikke alene sparer man udviklingstid, man sparer også den tid man ville have brugt på at udvikle noget kunderne ikke fik brug for.

Klean har lavet ny platform til BMW

Med BMW Financial Services’ nye leasing platform tilbydes nu den allermest nødvendige funktionalitet. Og den tilbydes fra en teknisk platform, som har et solidt fundament til hurtigt at udvikle videre på, bl.a. via et PIM (Product Information Management) hvor alle data og billeder vedligeholdes, og via integration til CRM. Platformen er både effektiv og sikker at drifte, så organisationen kan flytte ressourcer fra driftopgaver til udviklingsopgaver.

Løsningen er udviklet på 45% af budgettet for den først skitserede løsning, så der er masser af luft til at udvikle videre. 

 

Læs om flere af de kunder vi har rådgivet.

Kunde

BMW Financial Services

Løsningen
Klean har leveret rådgivning, implementering, projektledelse og kvalitetssikring.

Om løsningen
BMW Financial Services har mange års erfaring med finansiering af BMW. Løsningen giver overblik over både leasings- og finansieringsmuligheder når du gerne vil køre BMW. Teknisk er løsningen baseret på bl.a. open source CMS og Plytix PIM.

Se siden
finans-bmw.dk

Følg os her