Servicér dine kunder med personaliseret B2B Ecommerce

Digital handel mellem virksomheder stiller andre krav til data og Ecommerce løsning, end retail gør. Personlige sortimenter, priser, fragtaftaler og leveringsmetoder er ofte hygiejnefaktorer i B2B Ecommerce. Og kunderne forventer den samme lækre brugsoplevelse, som de er vant til hos retail giganterne. 

B2C Ecommerce har de seneste år præget B2B Ecommerce kraftigt, når det gælder brugsoplevelse

Retail giganterne har sat en høj standard for enkelhed og brugervenlighed, og kunderne vil ikke længere spises af med dårlige oplevelser. Hverken i fritiden eller på jobbet.

Men B2B Ecommerce skal fortsat kunne andet og mere, end B2C Ecommerce.

B2B kunder er i højere grad afhængige af deres leverandører, og er meget loyale så længe der er en samhandelsaftale. Til gengæld stiller de helt andre krav til købsprocessen, end private forbrugere gør.

Ofte har professionelle kunder forhandlet egne priser, og en vare sælges måske kun til én eller få kunder. Aftaler om levering og fakturering er typisk individuelle, og der forventes services som f.eks. fakturaoverblik, let genbestilling og dokumentation. Der forventes kundeservice af medarbejdere, som kender kundens forretning.

B2B Ecommerce er altså i høj grad personaliseret.

Vigtige forudsætninger for at kunne tilbyde denne personalisering er bl.a. den rette data struktur, og en Ecommerce platform som kan tilpasses kundernes behov.

Det vil f.eks. sige, at dine data skal have en struktur som understøtter, at kunde A kun ser de produkter som hun kan købe, til den pris I har aftalt mellem jer. Kunde B ser måske nogle andre varer, eller de samme varer som kunde A, men til andre priser.

Ecommerce platformen skal kunne oversætte dine data, og præsentere de rette varer og priser til kunde A og B, baseret på kundernes login.

Broen mellem dine data og Ecommerce løsningen er oftest en skræddersyet integration.

Vi udvikler B2B Ecommerce løsninger med vidt forskellig grad af personalisering

En forudsætning for at lykkes er, at vi forstår det samlede billede af din forretning og dine data. Derfor bruger vi typisk en del tid på at kortlægge og planlægge, inden vi udvikler din løsning. Det er meget billigere end at opdage komplicerede sammenhænge undervejs.