Ny Ecommerce platform muliggør international vækst

Med en ny Magento Ecommerce platform er Sundesutter klar til yderligere vækst. Platformen, som er bygget til effektiv skalering, er virksomhedens tredje Ecommerce løsning på ni år og et naturligt skridt i den voksende forretning.

Sundesutter sælger sutter. Mange sutter. Sortimentet er enormt, og der er mulighed for at personliggøre sutter med tekst. Ved siden af sutterne, sælges et stort udvalg af andre beslægtede varer til småbørnsfamilier. Og Sundesutter udgiver både en blog og en stribe E-bøger med gode råd til småbørnsfamilier.

Sundesutter er på en vækstrejse. Både det danske og det internationale salg vækster, og sortimentet udvides løbende.

Væksten mærkes dels som flere markeder, større sortiment og flere glade kunder. Men den mærkes også som ekstrem travlhed i hele organisationen. Travlheden forværres yderligere af en udtjent Ecommerce platform, som er dyr i drift, tung at arbejde med og langsom for kunderne at anvende.

Magento som ny vækstplatform

I sommeren 2020 lancerede Sundesutter, i samarbejde med Klean, sin tredje Ecommerce løsning siden starten i 2011. Med ønsker til bl.a. høj skaleringsevne, masser af standard funktionalitet samt åbenhed for specialudvikling faldt valget på Magento som efterfølger til den udtjente Prestashop løsning.

Lanceringen indeholder alt den værdiskabende funktionalitet fra den gamle shop, og den er helt fri for al den tekniske gæld, som er oparbejdet gennem en årrække. Den nye platform er bygget med skalering for øje, så der hurtigt kan åbnes for nye markeder, nye produkttyper og ny funktionalitet, som vil forbedre kundernes købsoplevelse yderligere.

Lanceringen af den nye Magento Ecommerce platform blev også anledningen til en modernisering af Sundesutters visuelle identitet, og brugsoplevelsen er redesignet med udgangspunkt i smartphones, hvor langt over halvdelen af omsætningen kommer fra.

”Klean udfordrer os på den gode måde og siger, hvad de mener - også når de ved, at de rører ved de aller mest følsomme emner. Vi er faldet for empatien og evnen til at møde os i øjenhøjde ” Annette Jensen, ejer af Sundesutter

Frihed til at designe interne processer

I Sundesutters tidligere Ecommerce platforme har forretningen skullet tilpasse sig teknikken, som var forholdsvis rigid. Det har været med til at forme de interne processer i årevis, på godt og ondt.

Magento platformen har åbnet nye muligheder for at optimere både digitale og fysiske arbejdsgange. Den frihed har Sundesutter grebet.

En række interne processer omkring ordrehåndteringen er optimeret, ligesom der er udviklet ny funktionalitet, som medvirker til at effektivisere og kvalitetssikre varepluk.

Klar til vækst

Med den nye Magento Ecommerce platform er Sundesutter klar til yderligere vækst. Med varedata og ordreproces som det centrale kan nye Ecommerce løsninger hurtigt lanceres med det udvalg af funktioner og design, man ønsker.

Sideløbende bygges nyt domicil på 4.200 kvm, med omfattende lager- og pakkefaciliteter. Den nye bygning tages i brug i 2020.

Med ny Ecommerce platform og nyt domicil i 2020, har Sundesutter de bedste betingelser for at kunne fokusere på forretningen og de kommende års vækst.

”Vi troede, at vi skulle have en ny digital leverandør. I stedet har vi oplevet at få en masse nye digitale kolleger, som gør deres yderste for at forstå vores forretning” Annette Jensen, ejer af Sundesutter

Om Sundesutter

Erfaringer fra arbejdet med handicappede og syge børn og bevidstheden om, at sutter indeholdt kræftfremkaldende stoffer, fik i 2011 Annette Jensen til at åbne sin første ehandelsløsning for sutter uden skadelige stoffer - sundesutter.dk. Siden er ambitionerne og virksomheden vokset støt. Sundesutter opererer på en række markeder, og sortimentet vokser både i bredden og i dybden. Annette Jensens er dog fortsat drevet af at tilbyde nybagte forældre et trygt sted at handle.

Besøg sundesutter.dk