Det rette (digitale) værktøj til opgaven

Du kender det måske. Dit website eller din Ehandels løsning er baseret på én samlet platform, som i princippet kan håndtere alle nødvendige opgaver og processer. Virkeligheden er bare, at platformen løser en række opgaver dårligt og ineffektivt, med dårlig fleksibilitet, øget tidsforbrug og i værste fald dårlig brugsoplevelse, og lav konvertering til følge.

Vi ser det ofte - digitale platforme, bygget for få år siden, på nøje udvalgt CMS eller Ecommerce platform, som på papiret kan løse alle opgaverne for dig. Virkeligheden er bare, at værktøjer som på papiret kan alt, sjældent indfrier den forventning.

Det er frustrerende, fordi du ved, at dine opgaver med at drifte din digitale platform kunne løses både hurtigere og bedre. Og endnu mere frustrerende, hvis du også ved, at dine kunder kunne få en bedre oplevelse og dermed være mere villig til at købe dine varer eller ydelser.

De seneste år er der sket et skift i måden at tænke digitale platforme på, som er en reaktion på tidligere tiders én-platform filosofi. 

Mange små service platforme øger typisk agiliteten i virksomheden, fordi det oftest er langt hurtigere og billigere at lancere nye tjenester, end hvis ny funktionalitet skal indarbejdes i en større standard platform. Det betyder f.eks., at det er langt billigere at prøve ideer af, skrotte dem der ikke virker og skalere dem der bliver en succes.

Medarbejderne som skal drifte den samlede løsning ser ingen problemer i at håndtere flere systemer. Vi er alle vant til - fra f.eks. vores smartphone eller TV - at arbejde på tværs af mange små app’s, som hver især er det rigtige værktøj til opgaven. Her vinder produktivitet og kvalitet i det udførte arbejde.

Et godt eksempel:

Magento er en super Ecommerce platform for mange virksomheder. Men lige så god platformen er til at håndtere varer, kunder, ordrer kampagner og flows, lige så håbløs er den til at håndtere større mængder af tekstsider, f.eks. et inspirations- eller vidensunivers. Magento kan godt håndtere tekstsider, og funktionaliteten er blevet bedre i Magento 2. Men som redaktør sidder du typisk tilbage med frustrationer, fordi du ved, at andre værktøjer bare er bedre til opgaven - f.eks. Wordpress. Hos Klean oplever vi en stigende efterspørgsel efter “det rigtige værktøj til opgaven”, og vi tilbyder derfor bl.a. en sømløs Magento-Wordpress integration.

Andre eksempler er dedikerede billeddatabaser, konfiguratorer, Email flow styring, PIM systemer, recommendation engines, rapporteringsværktøjer og dashboards, marketing- og bannerstyring og meget andet.

Hvor ligger dine største system-frustrationer ? Hvilken ny service ville du udvikle ? 

- - -

For god ordens skyld: der er givet platforme på markedet, som er bedre til at løse mange forskellige opgaver end andre. Men de er typisk forbeholdt store organisationer, alene på grund af prisen.

Relaterede blogposts

Vedligeholder du udfaset kode?

13. august 2019 — Jesper Sørensen

Thomassons er bygningsdele, som ikke længere har en funktion, men som stadig vedligeholdes. Teknisk gæld er kode, som ikke længere anvendes af din digitale platform, men som stadig vedligeholdes.  Har du en ide om, hvor mange Thomassons din kode indeholder?

Opskrift på cookies, som giver ro i maven

Opskrift på cookies, som giver ro i maven

19. juli 2018 — Jesper Sørensen

Tidligere var det tilstrækkeligt, at du gjorde besøgende på dit website opmærksomme på, at du bruger cookies. Med Persondataforordningen (GDPR) skal du være opmærksom på, at cookies som kan identificere en konkret person anses for at være personoplysninger - og derfor har du brug for at være i bedre kontrol end før.

Det rette (digitale) værktøj til opgaven

Det rette (digitale) værktøj til opgaven

26. juni 2018 — Jesper Sørensen

Du kender det måske. Dit website eller din Ehandels løsning er baseret på én samlet platform, som i princippet kan håndtere alle nødvendige opgaver og processer. Virkeligheden er bare, at platformen løser en række opgaver dårligt og ineffektivt, med dårlig fleksibilitet, øget tidsforbrug og i værste fald dårlig brugsoplevelse, og lav konvertering til følge.

Hvordan stiller du krav til dit website

Hvordan stiller du krav til dit website?

2. november 2017 — Jesper Sørensen

Når vi køber en ny bil, er de fleste af os ret gode til at stille faktuelle krav. Der skal være plads til 4 personer og en barnevogn, den skal køre mindst 20 km pr liter, der skal være mindst 3 års garanti osv. Vi forstår det, vi stiller krav til, og vi mærker fordelene af vores krav, hver gang vi kører i bilen - hvis altså bilen lever op til vores krav.