Forside » Klean weblog - om bedre websites » Mobile Trends i 2012

Mobile Trends i 2012

Om en måned skriver vi 2012, men hvad kommer 2012 til at indeholde i forhold til sociale medier, teknologier og forretningsudvikling?

Kim Jong Andersens 7 bud på hvad 2012 vil indeholde
 · 
Man skal ikke være social hele tiden
 
 · 
Sociale medier er ingenting uden betalte medier
 
 · 
Hold op med at tale om at være social, og vær det.
 
 · 
Livet er en leg. Virkeligheden sutter. Spilmekanik er det nye i marketing.
 
 · 
Return of the brandsite. Brand sites er tilbage.
 
 · 
Return of the King. Content er tilbage på tronen
 
 · 
The cocktail shaker. Man skal turde blande forskellige medier og teknologier.

Jeg er netop hjemvendt fra et meget spændende Headstart morgenseminar og er nu klogere på hvad det næste år kommer til at indeholde i forhold til sociale medier, teknologier og forretningsudvikling.

Emnet var mobile trends i 2012 og oplægsholderne Mads Vad Kristensen, der er Digital Direktør i Berlingske Medier, Simon Kibsgård fra vores venner hos Creuna og Kim Jong Andersen fra DDB kom med deres bud på hvad 2012 vil bringe.

Socialt træthedssyndrom

Der vil komme en modreaktion på at alt skal være socialt. I følge Mads bliver Twitter ikke større i Danmark end det er nu.

Private netværk

"Cookiedirektivet" vil i høj grad ramme sociale netværk og I følge Mads er det kun "den lille tapas inden den store bøf"

Socialt OS

Sociale tjenester vil blive bygget ind i operativsystemet ligesom man har set det med f.eks. Twitter support i den nyeste version af iOS (det operativsystem som bruges af iPhone, iPad og iPod).

Sociale transaktioner

De sociale medier bliver brugt til at snakke om sig selv, men i 2012 vil vi ikke nøjes med at snakke. Vi vil også begynde at dele information om ting vi køber - eller overvejer at købe - og de ting vi bruger vores tid på. Et konkret eksempel er online shopping, som Mads spår vil opleve at købsoplevelsen bliver social.

Social TV

Fremtidens TV bliver en stor computerskærm og de traditionelle tvkanaler skal begynde at konkurrere med de sociale medier

It starts offline

QR koder er én måde at gå fra print til web men det er det, der ligger bagved en QR kode, der har værdi.

Money

Tilbud skal jages og det synes forbrugeren er sjovt. Fremtiden er betalinger via mobiltelefonen og services som f.eks. Google Wallet. Der er dobbelt så stor konvertering på tablet computere frem for laptop når det gælder ecommerce.

Web is NOT dead

Med HTML5 vil vi også få det gode interface vi kender fra rigtige applikationer når vi besøger et website fra mobile enheder. Browseren får også mulighed for at tilgå telefonens funktioner som f.eks. GPS og gyroskop.

More about me

Fremtiden byder på deling af bogpræferencer via produkter som Amazon, Google Books og det nyligt lancerede ereolen.dk. Der spås en lys fremtid for opsamling af sundhedsoplysning via mobiltelefonen.

Enough about me

2012 vil byde på skærpede omstændigheder omkring måden man kan opsamle informationer om brugerens adfærd til at optimere markedsførringen.

Alt i alt en meget inspirerende formiddag og jeg kan kun anbefale at møde op næste gang Headstart inviterer på morgenseminar.

 
 
 

Skriv din kommentar...

Kommentar:  

Navn:  

E-mail:

Hjemmeside:

1. Tryk Preview for at gennemse din kommentar.
2. Tryk herefter Gem for at publicere den.