Forside » Projekter » Dem har vi hjulpet » IDEmøbler: Fra julekalender til fordelsklub

Julekalender tre-doblede besøgstallet

IDEmøbler fik på en succesfuld måde både sagt glædelig jul til deres kunder, og samtidig flere medlemmer i deres fordelsklub.

IDEmøbler - Julekalender - Forside
zoom

Julehygge med kunderne
Hvordan siger man god jul til en stor del af den danske befolkning, hvis det samtidig skal være på en vedkommende og underholdende måde? Julen er jo tiden for adspredelse og hygge, så en julekalender med spil og anden hygge var jo en naturlig idé.

 

Julen varer længe - faktisk fra midt i november
Der er mange måder at lave en julekalender på, men det centrale skulle være lysten til at vende tilbage til julekalenderen ofte - gerne hver dag.

Et usædvanligt tvist var at starte julekalenderen midt i november, og så blev julekalenderen koblet sammen med IDEmøblers fordelsklub, så medlemmer af fordelsklubben desuden kunne vinde præmier i adventskonkurrencen.

 

Illustration fra Julekalenderen
zoom

Fra julekalender til fordelsklub
Ud over det underholdende aspekt af julekalenderen - som ikke må undervurderes - så er det jo naturligt at se, om man kan knytte læserne tættere til IDEmøbler, når de nu alligevel kommer på besøg hver dag.

Kort efter sommerferien 2010 lancerede IDEmøbler en fordelsklub med gode tilbud og særlige services. Blandt andet sørger IDEmøbler for at gemme kvitteringer online, så man kan reklamere over sin sofa, selv om kvitteringen ligger i en skuffe og man ikke lige kan finde den.

Fakta
 · 
IDEmøblers website baseret på en Synkron Via platform, mens Julekalenderen er bygget i Flash
 
 · 
Klean har leveret koncept, flashudvikling, test og projektstyring
 
 · 
Konverteringsraten på IDEmøblers website steg markant hvilket resulterede i mange nye medlemmer til fordelsklubben
 
 · 
Kleans projektansvarlige: Bo Jørgensen

Der bliver løbende målt på, hvor mange danskere, der melder sig ind i fordelsklubben, og julekalenderen skal på en høflig måde hjælpe læserne til at melde sig ind.

Inden kampagnen blev sat i gang, blev der lavet en målsætning for det samlede antal tilmeldinger inden jul. Forsøget lykkedes - og målsætningen blev nået. Allerede efter 4 af de 6 uger, hvor kalenderen kørte, var der tilmeldt dobbelt så mange, som den ellers ambitiøse målsætning.

Julekalenderen var faktisk så underholdende, at den tredoblede antallet af besøgende på ide.dk i den periode hvor den kørte.